Proč právě embéčko
Proč jsme si pro tak náročnou cestu zvolili právě tohoto veterána?
Důvodů je hned několik:
- Volba automobilu je v souladu s naší prioritou: udržet rozpočet na co nejnižší úrovni.
- Jde o stroj jednoduché konstrukce, v případě poruchy by si s ním měl poradit každý schopnější mechanik v kterékoliv krajině na světe.
- Ocelový šíp má hodnotu, která roste souběžně s tím, jak klesá ta druhá – trhová. Je symbolem zašlé éry, má moc vyvolávat úsměvy a vzpomínky. Po létech věrné služby, trpělivém snášení vyvádění uřvaných potomků a tunách odvozených brambor se konečně dočkal své poslední velké cesty kolem světa.
Škoda 1000 MB
- Osobní automobil s pohonem zadních kol
- Motor: Čtyřdobý, zážehový, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec OHV, umístěný podél za zadní nápravou
- Provozní brzda: Kapalinová, jednookruhová, bubnová na 4 kola
- Parkovací brzda: Mechanická, bubnová na zadní kola
- Podvozek: Bezrámová konstrukce
- Převodovka: Čtyřstupňová
- Maximální rychlost: 125 km/h
- Spotřeba paliva: 7 až 8 litrů na 100 km
- Rozměry vozidla: 4170 mm na délku, 1520 mm na
šířku, 1390 mm na výšku - Barva: Bílá, zelená, červená, modrá, žlutá, hnědá.
- První Škoda 1000 MB vyrobená v roce 1964